onsdag 30 juli 2014

När man inte har alla hästar i hagen...

Mitt lilla stoföl envisades med att smita ur hagen igår, detta resulterade i att en del tid gick åt till att fixa bättre ström i hagen, och ge lilla damen en dusch i hopp om att hon skulle få lite mer ström när hon var blöt. "Tyvärr", provade hon inte gå ut nå mer efter att jag spolat av henne med kallvattenslangen just utanför där hon gått ut. Hon ställde sig vid mamma och såg olycklig ut, kanske var det nog så effektivt med en kalldusch?

Klara blev omskodd fram och körd. Drömmen hade jag kort ledträning med i grimskaft (medan jag höll vakt på lilla rymmerskan).

Idag jobb, sen två timmar kvalitetstid med min "bästis" som är hemma på semester, vanligtvis boende i Stockholm. Å nu, nyss hemkommen från möte med övriga i Sleipner Skellefteås styrelse. Så nu ska jag ut och fylla vatten å sånt få se om det blir nå kort pyssel med Drömmen, om jag har alla hästar i hagen det vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar