fredag 25 juli 2014

Auktionsbloggen!

Nu är det 2 veckor till Kallblodsauktionen på Dannero, (9:e aug). Jag har två hästar anmälda dit, Klara och Drömmen.

Drömmen har gått på hingstbete med tre andra hingstar tills igår kväll då jag hämtade hem honom. Så nu börjar intensivträningen. För både mig och hästarna, har blivit lite träning och mycket glass för mig på denna semester...

Auktioner har jag ingen erfarenhet av, hästauktioner i alla fall, var på nån auktion när jag var liten med föräldrarna tror jag...? Å så har jag ju sett Emil i Lönneberga, så halta hönor, "kittliga" hästar och galna kor vet jag hur man ropar in ;) Å så dricker man sockerdricka och slåss med Bulten :D

Så tänkte forska lite kring detta med hästauktioner och hur jag bör förbereda hästarna, så mer info kommer här kommande två veckorna för den, som precis som jag, förbereder sin/sina stjärnor inför auktionen! ;)

Nu ut och ta in (Mar)Drömmen och börja förvandla honom till en Kunglig Dröm... ...tips ett från mig: HJÄLM PÅ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar