lördag 26 juli 2014

Det känns bra :)

Drömmen har igår och idag blivit uppborstad. Svansen, som jag nog aldrig borstat förut, var mest en massa "skruvar". Så pälsglans på igår, det gjorde att den var typ borstningsbar idag.

Kollade över fötterna går, verkade strålarna lite och tror att jag ska verka fötterna fram lite någon dag. Sen bara raspa dem om det behövs innan auktionen.

Vi har tränat kort igår och idag på att gå fram och tillbaka i grimskaft, trava och stå still. Över förväntan gick det, hjälmen satt på men inga stegringar, känns som att han mognat över sommaren. Före betet tyckte jag mest att vi var ovänner och bråkade, men det mesta av det jag försökte lära honom då verkar ha fastnat i alla fall.

Idag tömkörde vi åxå, det gick toppen! Var som att det var igår vi tömkörde senast, älskade hästar! Det känns rätt bra idag, jag tycker att det känns som att jag har läget under kontroll när det gäller att få Drömmen klar till auktionen :)

Klara hon är ju 2 år, och snäll och fin, så henne behöver jag inte lägga lika mycket tid på.

Letade lite kort på nätet igår och hittade detta på ASVT om förberedelser inför auktioner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar