lördag 2 augusti 2014

En vecka kvar

Om en vecka är auktionen på Dannero. Jag körde Klara idag och duschade henne ordentligt efteråt, å hon rullade sig ju sig förstås direkt hon kom ut i hagen... Men kanske det som var riktigt ingrott försvann? Drömmen blev borstad, vi sprang fram och tillbaka igen (han tror nog att jag blivit knäpp) och tömkörde. Tömkörningen gick så pass bra att jag tror inte jag kommer tömköra nå mer före auktionen.
Lånade en "hingstskiva" till transporten så vi kan testa att lasta dem tillsammans. Om det inte går tänkte jag försöka få skicka Klara med någon annan ner till Dannero.
Vad behöver jag då mer göra innan nästa helg? Veterinärbesikta hästarna, att fixa till nå fina grimmor, kolla upp hur lång tid det tar att köra till Dannero, ta fram pass och papper som ska följa med hästarna... å säkert något mer. Men det känns ganska bra, peppar peppar, ta i trä...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar