söndag 10 augusti 2014

En lång men rolig dag!

Igår var Kallblodsauktionen på Dannero. Resultaten finns här.

Min Klara Pengar R.F. såldes för 30 000kr och hamnar i proffsträning så det kändes bra. Jag har ju som sagt inte varit på auktionen någon gång förut med det var mycket folk, mer än ifjol enligt uppgift, och alla hästar fick ett bud. Det var många olika personer på plats och bjöd och priserna blev helt ok tycker jag även om jag tycker att vi borde få mer för att kunna täcka våra kostnader.

Arrangörerna hade gjort ett superjobb med auktionen och allt kring den! Tack alla ni och hoppas vi får komma tillbaka nästa år. Alltid finns det ju saker att fila på, t.ex så kändes budgivningen stundvis rörig. Men jag tror att det ordnar sig till nästa år ifall det nu blir en tredje gång vilket i alla fall jag hoppas.

Till nästa gång ska jag som säljare göra detta bättre:

  • Ta med något att sitta på
  • Göra bättre info om hästen att sätta på boxen
  • Ev. namnskylt eller profilkläder så att köparna lättare ser vem de ska ta kontakt med


Det här gjorde jag bra detta år, och ska ta med till nästa:

  • Jag var på plats hela dagen. Vi och boxgrannarna hjälptes åt vid lunchen, så att de som var på plats kunde hälsa ev. intressenter att vi återkommer inom ... min, bara på lunch. Sprang ut och såg Kriteriet och Guldtäcket.
  • Jag hade gjort i ordning en mapp hemma med papper kring hästen, veterinärintyg, pass o.s.v. -enkelt vid överlämning av hästen till köparen
  • Jag hade köpt en fin grimma med namn och uppfödarnamn
  • Ren och fin, välhanterad häst




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar