söndag 24 augusti 2014

Dräktigt

Dåligt med uppdatering ett tag bla. pga. att internet varit paj, men nu är det fixat. Alla (två) märrarna dräktiga :) Kollade i fredags och då var den ena 55dygn och den andra 25 (ska jag kolla en gång till i höst tänkte jag). Jag hade inte tänkt att kolla henne förrän senare men då ville de veta så de kunde skicka in statistiken på hingsten, såklart. Bra att det gör ordentligt för våran skull så man kan se till nästa år hur dräktigeten på hingstarna varit.
Nu är det bara för mig att hålla tummarna att det håller i sig några månader till ;)

2 kommentarer:

  1. Vad har du valt för hingst/ar? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jo, det ena stoet har jag betäckt med Briskeby Philip som i år stod på den nya stationen i Burträsk, 30 min från mig. Det andra stoet är dräktigt med Björs Frej, jag har en förkärlek till snabb generationväxling. I fjol betäckte jag båda stona med hingst på norsk station, det blir ju lätt lite dyrare så i år var budgeten mindre och då blev det till att välja hingstar på svensk mark. Kunde dock ha blivit dessa två ändå även om jag haft mer pengar ;)

      Radera