tisdag 5 augusti 2014

Å så var dom bara en...

Veterinärbesiktning av hästarna i eftermiddag. Tyvärr blir det bara Klara jag åker med till auktionen. Drömmen fick en svullnad vid kronranden ena bak för några veckor sedan, då det efter våtomslag inte kommit ut någon hovböld (som var gissning nummer ett) så fick veterinären komma ut på ett besök då. Vi blev inte så mycket klokare vid det besöket utan vi valde att avvakta för att se hur det skulle utveckla sig. Vid besöket idag bestämdes att det inte blir någon auktion för honom då han inte är fräsch. Veterinären bedömde att han ej kunde godkänna honom på ett intyg. Och jag vill ju sälja en bra häst som är hel, så tyvärr måste jag stryka honom. Känns surt, men jag har ju vetat om i några veckor att det kanske inte skulle gå vägen även om jag hoppades. Anmäld till auktionen har han ju varit långt innan skadan, så var ju bara att hålla tummarna. Men det gick ej denna gång.

Klara gick dock igenom i alla fall :) Hon fick mera pälsglans i den "korviga" svansen och en körtur ikväll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar