måndag 3 november 2014

Underbara internet!

Tänk så mycket kul, intressant och lärorik läsning man kan hitta på internet! :) Jag kan rekommendera dig att läsa Slutrapporten av unghästprojektet på Wången där man studerat hur olika träningsintensitet påverkar unghästarna. Men även resultatet av deras utfodring med endast grovfoder. Jag var på en föreläsning med Sara Ringmark förra vintern och fick då en lite "sneek-peek" på detta material. När det gäller utfodring finns det stora pengar att tjäna! Nu när jag vet vad mitt hö innehåller vet jag när/om och vilken typ av kraftfoder jag behöver komplettera med = billigare (så länge jag har ett bra hö...). Förut gav jag lite "ut-i-fall-att-foder" vilket blev dyrare än nu.

Rekommenderar även alla avelsnördar där ute att läsa om Månadens profil på Hästsverige Christina Ohlsson. Där finns även en adress till hennes hemsida, där man kan läsa många kloka ord från denna häst-kvinna!

Nu blir det ut i mörkret för mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar