onsdag 26 mars 2014

Nu börjar de ploppa ut, de nya stjärnorna! :D

För en del har det säkert redan börjat men vad jag hört "här uppe hos mig" så är det nu i dagarna som de första fölen ska börja anlända. Jag vet att, särskilt stuterier, betäcker stona så att de fölar i jan-mars så att de har gjort bort det när det börjar komma en massa ston utifrån på betäckning.
Men det vanligaste är nog att det nu i april börjar födas små stjärnor.

Jag önskar mig en massa fölbilder att publicera här på bloggen!! Tänkte göra en etikett med namnet fölbilder så kan man se alla som är publicerade om man trycker där. Maila gärna mig, med namn på mamma, pappa o.s.v. eventuell länk till hemsida eller liknande kan jag åxå ordna ;) Mail adressen är: avelsinspirator@gmail.com

Såhär såg det ut hemma hos mig 20 maj ifjol, 2013, en liten Dröm föddes. E: Tangen Scott u: Änga Märta




I år väntar jag två föl, svarta om jag får gissa färgen, i slutet av maj. Jag längtar med skräckblandad förtjusning! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar