lördag 31 januari 2015

Snön faller... och drömmar slår in!

Det har kommit en del snö här under veckan och det verkar som att snöandet ska hålla i sig några dagar till. Jag gillar snö, tycker även att skotta snö är rätt kul, men nu börjar lite väl mycket tid ha gått till just snöskottning de senaste dagarna.

Jag har lyckats bli ett år äldre under veckan och min sambo blir det under nästkommande vecka, så idag har vi haft släkt på fika, gott! :)

Har även pratat en hel del häst under veckan, jag är ju rätt bra på att prata, å just häst verkar ju vara ett ämne som man aldrig kan prata klart om :D
Häst ja, jag fick ett erbjudande i början av veckan som jag inte kunde tacka nej till. Ett riktigt äventyr för en hästnörd som jag. Att åka till Frankrike och sköta Ängskalla några dagar på Grobois när hon ska åka ner och representera Sverige i slutet av februari! Jag kan ju dock ingen franska, men jag har lärt mig det viktigaste ordet, Cheval=Häst! ;)

Jerker hade en dröm, och den slog in! Uppfödarna till Ängskalla, Jenny och Daniel, som håller till utanför Skellefteå ska åxå med på resan. Jag förmodar att även de har fått en av sina drömmar besannade?! Deras första uppfödning föddes 2002. 2014 hade de, som jag kan se, 10 uppfödningar i startbar ålder som stod på någons träningslista. De hamnade 2014 på 21:a plats på vinstrikaste, och 22:a plats på segerrikaste uppfödare. Om jag inte är helt ute å cyklar så var 2014 året då deras uppfödningar nådde över en miljon insprungna! 2015 inleds med att en av deras uppfödningar tar dem till Frankrike. Å underifrån kommer nu fler välstammade Ängs-hästar, flera fina ettåringar till salu ;) Så, den där första miljonen, blir nog inte deras sista...

#ingendrömärförstor #älskatrav

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar