fredag 18 augusti 2017

Häftigt!

Förra helgen fick jag och min sambo vara med om en häftig helg! Det började egentligen två veckor innan då vår uppfödning Marre R.F. kvalade in till Stokriteriet genom att vara fyra i sitt försöksheat. Marres nuvarande ägare familjen Bjurman hade även kvalat in sin Katla Kiro till Guldtäcket. De hade då fyra biljetter till det eftertraktade båtturen och bjöd med mig och min sambo. Vi åkte ner på lördagen och tog in på hotell Kramm. Lite hästprat före och sen gick vi till båten, Ådalen III. Jättegod mat, trevligt sällskap och mera hästprat. Under kvällen intervjuade B-O Månsson representanter för deltagarna i Kriteriet och Kriteriestoet. När han ropade upp Marre R.F. pekade Jerker (ägare/tränare) på mig och jag fick gå upp och berätta lite om hur vi döper våra uppfödningar och vad jag trodde om Marres chanser den kommande dagen. Fyra/femma vore jättehäftigt svarade jag, då det kändes som att hon skulle behöva göra ett bra lopp för att nå det, men inte helt omöjligt ändå.

När vi gått i land var det uppsnack i baren på hotellet, mycket folk på plats, och jo, mera hästprat :D
Söndagen, hotellfrukost och häst...
På väg ut till banan åkte vi förbi och hälsade på en tvåårig uppfödning, halvsyster till Marre, som bor bredvid banan.
Efter några trevliga timmar på stallbacken så var det dax för start i Stokriteriet. Vid kvalet kände jag mig nervös, men nu kände jag mig mest glad! Marre hade värmt bra så nu var det bara att hålla tummarna. Loppet gick och det var ett ganska samlat fält där två hästar sedan bröt sig ut (om jag kommer ihåg rätt), massor med hästar runt Marre, men sen in på upploppet så började hon avancera och till slut var hon trea i mål!! Vilket häftigt slut på en härlig, hästlig helg! Eller, det var ju fler fina lopp efter det, men målet för vårt äventyr denna helg hade var avklarat. Jag måste gå in och kolla på travsport ibland för att kolla att det inte bara hänt i min fantasi. Stort grattis till övriga uppfödare, ägare och tränare som är, och känner sig, som vinnare efter förra helgen. Mycket tacksam att ha fått vara med, och (om möjligt) ännu lite mer sporrad att ta fram fler fina kallblodstravare!

//Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar