söndag 3 april 2016

Nytt blod!

Vi har ju en ras med liten population och som uppfödare känner jag att jag ofta hamnar i ett dilemma när jag ska välja hingst till mina ston: säljbarhet vs. inavelsprocent. På senare år har debatten kring att eventuellt föra in "Finnhästen" i rasen och det delar oss anhängare i två läger för och emot...

Här på bloggen tänkte vi också föra in nytt blod för att få in nya tankar och synvinklar! Jag tror däremot att det bara kommer att finnas en grupp i denna fråga, för införandet! :D

Jag påminns med jämna mellanrum om hur avlångt detta landet är och den nya stjärnan bor ca 50 mil söder om mig. Hon är ung, driven och inspirerande! Jag hoppas och tror att vi kommer att kunna komplettera varandra, hålla lite mer koll på aktiviteter i hela landet och inspirera er och varandra!

Linette Boström heter den nya stjärnan som kommer med en presentation av sig själv inom kort! Välkommen Linette och avelssäsongen 2016!

Mvh Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar