måndag 4 april 2016

Ett första inlägg och längtan efter föl!

Godmorgon!
Som ny avelsbloggare vill jag först och främst tacka för erbjudandet att hjälpa till med den här trevliga bloggen. Jag ska som avelsinpiratör göra mitt bästa för att hjälpa min "kollega" Frida att inspirera till avel och bidra med nyttig information till uppfödare runt om i landet.

Jag bor på en liten gård utanför Hudiksvall i Hälsingland, med sambo, hund och två kallblodsston. För ett år sedan fick jag frågan om att bli avelsinpiratör för Sleipner Hudiksvall, vilket jag självklart tackade ja till. Den uppgiften har fått mig att tänka avel på riktigt. Två uppfödda föl, ett nytt på väg och två nya ska tillverkas till våren. Med andra ord har jag lyckats att avelsinspirera mig själv, det var inte alls så svårt... Nu tänkte jag lägga ännu mer krut på att försöka avelsinspirera fler stoägare runt om i landet!

Aktuellt just nu är att vi Avelsinpiratörer i södra delen av landet ska träffas den 16:e april. Har du idéer, tips eller önskemål på aktiviteter eller annat - meddela oss innan dess!

I övrigt ägnar jag nu dagarna åt att längta till årets föl som är beräknat att anlända till jordelivet den 5 maj. Hagar ska göras om, fölboxen ska iordningställas och jag ska mentalt förbereda mig vad som komma skall. Det där riktiga magpirret började på riktigt imorse när jag såg att hon har börjat fylla juvret. Kanske blir det inte en hel månads väntan ändå? Hur blir det då med min planerade ledighet kring földatumet? Det är en del att tänka på och en spännande tid följer...

/Linette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar