onsdag 25 februari 2015

Härliga dagar i kallblodets tecken

Åter från Frankrike! Träffat massa trevliga människor, sett massa fina hästar och häftiga travanläggningar. Pratat häst, kallblod, avel, trav och mera häst dagarna i ända. Fått en inblick i hur livet som hästskötare på långresa kan vara, mycket mer jobb än jag trodde. Hur lång tid kan det ta att sköta om en häst liksom?! En hel dag tydligen, från 07.00-19:30, minst :D
Många tack till oerhört proffsiga hästskötarna: "Hoppla" - Cali Maks och "Moddan" - Järvsö Björn för att ni tog hand om mig! Tack till Jenny och Daniel för att ni visat mig att det går att föda upp häst i Skellefteå som tävlar på Vincennes! Tack Jerker och Ranja för att jag fick chansen att åka, å tack till mig själv att jag tog den! Även min älskade sambo, och mor och far, som höll ställningarna i djurparken hemma medan jag var borta förtjänar ett Tack! ;)
Men, nu måste jag dra mig mot sängen, upp 05:00 imorgon för hästmatning och sen iväg på jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar