tisdag 2 december 2014

Plötsligt händer det!

Som på reklamen när de vinner pengar och planerna blir ändrade, de byter till ett bättre hotell/köper en alldeles för stor och dyr lägenhet... fast i mitt fall är det väl inte riktigt så... tyvärr.
Gårdagen spenderades i Landstingets lokaler efter påtryckningar från min omgivning. Resulterade i 4 veckors sjukskrivning och högerhanden i gips, å jo, jag är högerhänt. Eller, att det var dagen på Landstinget som resulterade i den var väl inte riktigt sant... Det var ju den där sekunden på lördag fm. när bägaren rann över, när tålamodet tog slut och jag instinktivt fredade mig mot min 1,5 års hingst som smattrade med tänderna och vevade med skallen. Synd för mig bara att hästar har så många hårda partier på sitt huvud... tror inte att Drömmen märkte särskilt mycket av när baksidan av min hand träffade hans huvud. Benet i min hand gjorde däremot rätt ont... men, att jag helt plötsligt ska ha handen i gips i 3,5 veckor, det hände rätt plötsligt, i min värld, där igår på Landstinget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar