söndag 21 september 2014

Höst

Mycket fix ute på en gård nu såhär innan snön kommer... Jag kan inte skryta med att ha haft igång några större aktiviteter med mina märrar och föl de senaste veckorna. Har prioriterat annat. Jag har dock för vana att klappa fölen lite här och där när jag bär ut foder till dem, så de är sociala och mysiga. Fick besök i helgen så då blev de klappade av nya brudar och det gick fint det åxå. Men nu är det nog dax för en runda med verkning av hovar, igen...
Ska kolla dräktigheten på ena stoet igen nu i oktober, förutom det så är det väl chipmärkning av fölen som gäller nu närmast. Fick sista papperna från ST nu förra veckan. Året föl hemma hos mig fick namnen Timo R.F. (döpt efter Elitloppsvinnaren Timoko) och Marre R.F. (döpt efter vår allas Maharajah som vann Prix `d Amerique). Fortsatt trevlig kväll! :)

Timo R.F.


Marre R.F.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar