lördag 21 juni 2014

Midsommarhelg i hästens tecken

Fredagsmorgonen började jag med att köra ett av stona till Stuteriet för koll och seminering. Sen hann jag med att hälsa på min 1 åring på betet. Det är verkligen toppen där de går, de har fint bete, lång hage ca: 600m och 100m bred i en sluttning. Öppna lägdor runt om vilket gör att det blåser och insekter verkar inte trivas för de är inte "bitna" alls! De verkar funka superbra tillsammans, fyra stycken verkar som ett bra antal. Alla har en kompis :) Å nu var det andra gången i rad som jag kom och störde dem mitt i vilostunden. De låg allihop och vilade, inför midsommarkvällen kanske? Å sist men inte minst är det toppen-personer "har betet", de kollar till hästarna fler gånger per dag och jag känner mig helt trygg att lämna min guldgosse där :)

En en körtur med 2 åringen hann jag åxå med innan det var dax för avfärd till grannbyn och midsommarfirande (läs: kött och färskpotatis, nubbe, efterrätt och trevlig kväll i goda, gamla och nya, vänners lag).

Ikväll blir det midsommartrav på Skelleftetravet, välkommen du åxå! Eller kanske ska du på annat midsommartrav i närheten av dig, helgen verkar ju späckad med travfester :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar