torsdag 1 maj 2014

Det börjar närma sig för mina ston :)

Mina ston är beräknade att föla 25:e maj. Men jag tror att åtminstone den ena kommer att föla före det. De har sovit inne på box i en veckas tid nu, jag har slitit av sista skorna och tvättat upp "mjölkbarerna" :) Börjat ha grimmorna på hela dygnet och en liten lampa lyser i porten brevid stallet hela nätterna vilket gör att jag kan smyga in på natten och kolla läget utan att behöva tända lyset i stallet. Jag försöker börja i tid med dessa förändringar så att inte märrarna känner sig så övervakade när det är dax... så kanske jag kan lura dem å inte de lurar mig ;)

Här i bygden har det nu ploppat fram ett antal fina friska föl vilket är underbart kul! :D Om oturen skulle vara framme så kom ihåg att ASVT har Föl och Ammajouren: 073-314 13 16

Grattis till alla som fått föl och fortsatt lycka till med fölningar och betäckningar till er övriga. Idag ska jag försöka mig på att "prema" min 2-åring, lycka till till mig! :D Ska bli kul att se "tävlinghäst-resultatet" av hingstfunderingar som skedde för typ 3,5 år sedan... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar