tisdag 4 februari 2014

Dräktigt sto? Planera in vaccination!

Jag har idag bokat in med veterinären så att han kan åka förbi mig på nån vecka när han åker åt mitt håll. Vi bor lite utanför stan, eller okej, vi bor ute i bushen...
I alla fall, min 1-åring ska få sin första spruta. Jag vet att rekommendationen är tidigare men jag tycker det är enklast/billigare om man lyckas samla vaccinationerna lite. Å att 1-åringarna har sitt pass så att det blir inskrivet direkt.
Varför jag bokat nu är för att då kan jag vaccinera fölstona samtidigt som han ska få spruta nummer två...
De ska ju vaccineras ca: 4 veckor före fölningen mot stelkramp och hästinfluensa för då får fölet i sig antikroppar. Bra att för att få en bra start i livet :) Mer info finns t.ex. HÄR.

En av mina tjockisar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar