lördag 25 juni 2016

Teknikens under

Ny teknik och jag är inte alltid vänner. Men nu sitter jag och är nöjd över min senaste investering. En kamera som jag satt upp i stallet, som skickar video till min dator och telefon. Nu kan jag sitta och se midnattstravet från Skellefteå och hålla koll på hon som ska föla samtidigt :)
Men, den är bra till annat än övervakning av fölningen. Förra gången kunde kan se att fölet sög på spenen själv. Jag lyckades även se när den bajsade ut fölbecket! Så visste jag ju var i boxen jag skulle leta. Men härligast var det ändå när jag dagen efter var på jobbet och kunde kika att fölis verkade må bra.
Finns ju säkert andra varianter, den här rekommenderade vänner till mig. Bra pris, bra bild både i ljus och mörker och ljud. /Frida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar