onsdag 29 januari 2014

Älska Travsport.se! :)

Jag tror inte alltid vi vet hur bra vi har det som har en väl dokumenterad ras. Vi har ju även en helt underbar hemsida www.travsport.se där man kan hitta korrekt information om stammen på en häst. (Det enda som är krångligt med kallbloden är väl att man ibland behöver gå in på www.travsport.no för att läsa om de norska stammarna/norskregistrerade hästarna.)
Travsport.se presenterade dessutom nu under hösten en typ av stambok på nätet. Helt underbart att sitta och klicka i om man är lite nördig som jag, det går att hitta uppgifter som t.ex. betäckta ston, betäckningsresultat, alla ston som betäckts med en viss hingst och mycket mer. Om du inte hittat dit än så finns info HÄR.

Och idag har de utökat funktionen så att om man söker på en avelshingst så finns en flik som heter "Avelsvärdering". Där kan man se b.la. avelsvärderingshistorik och fullständiga offentliga omdömen. Mer info HÄR.

Å Hurra, Hurra! Nu finns även info på alla nya hingstar som ej finns i 2013´s hingstkatalog!

Nu ska jag bege mig ut i stallet, annars kanske jag börjar klicka runt på Travsport och då blir jag väl sittande vid datorn hela natten... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar