tisdag 3 mars 2015

Jag är med i en pakt

Jag har gått med i en pakt, eller nåt sånt :) Ett litet gäng här i Skellefteå, som har ettåringar, har gått ihop och bestämt ett datum som de ska köra ihop på banan nästa vårvinter. Resan mot detta startar nu genom att de peppar varandra kring utbildning av hästarna. De kan ge varandra tips och idéer. Jag tänkte hänga på med mina :)
Det som gäller just nu är träning att ha sele och huvudlag. Å kanske träna att gå förbi bil med motor, lysen å stereo på för den som behöver "trafiksäkra" pållen.
När det sen kommer till tömkörning, och att sätta för vagn, så kan man hjälpas åt med det åxå om det behövs :) Första delmålet är att alla ska vara inkörda före betet om jag förstått det hela rätt.

Detta sätt att peppa varandra mot framgång är något som jag tycker att fler skulle prova på om ni inte redan gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar