onsdag 14 maj 2014

Våren som kom av sig...

Här hos mig var det några riktigt fina och solvarma dagar i slutet av april, men sen kom våren av sig. Snö var det en morgon när jag körde till jobbet, med sommardäcken på bilen, kallt och tråkigt. Hästarna påverkas mycket av vädret när det gäller brunsten. Pratade med en stuteriveterinär i morse som sa att här verkar inte märrarna kommit igång med brunsten ännu :( De som har föl vid sidan kan vara lättare, men de hade inte seminerat en enda märr för de hade inte bra brunster. Men nu i slutet av veckan säger de, meteorologerna, att värmen ska komma! :) Å med det, de regelbundna brunsterna, varma dagar, pollen, pollen och pollen vilket är mindre roligt för den allergiske...

Fina, underbara föl ploppar det dock ut ändå, trots kallt väder. Jag hade vägarna förbi Jenny och Daniel, och stannade till för att få se lite föl IRL :) Nu längtar jag ännu lite mer efter mina nya stjärnor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar